Treceți la conținutul principal

ADRIEAN, PRIMARUL-MINUNE de Augustin Andrei - Gardianul

Visele din mintea lui Videanu-Jules Verne costa 5 miliarde de euro

In trei ani de mandat, primarul Videanu si-a pus semnatura pe 252 de proiecte, majoritatea ramase nefinalizate. Adriean jongleaza cu 500 de milioane de euro, o treime din banii ce alcatuiesc bugetul 2007 al primariei, bani care se toaca marunt pe consultanta. Chiar daca proiectele au ramas nefinalizate, totusi exista si oameni care si-au luat banii. Este cazul consultantilor, arhitectilor si proiectantilor, care au inhatat deja sume frumoase pentru intocmirea unor machete si a mii de desene frumos colorate. Consultanta costa, in principiu, zece la suta din costul total al realizarii, iar pentru punerea in practica a tuturor celor 252 de proiecte ar fi necesari cinci miliarde de euroUnul dintre proiectele megalomane este cel al „Cartofului cu tepi“, din Piata Revolutiei. Dupa ce s-a aratat nedumerit de semnificatia monumentului, Adriean Videanu a anuntat cu emfaza ca in locul acestuia va construi o imensa parcare subterana si o puzderie de spatii comerciale. Chiar si in actualele conditii, unui sofer bun ii trebuie cel putin un sfert de ora ca sa iasa dinspre Senat catre Magazinul Muzica, insa transformarea in santier a zonei ar bloca complet cea mai mare parte a centrului Capitalei Pentru ca sa se vada ca are totusi activitate, Adriean Videanu se joaca de-a asfaltarea prin Bucuresti. Aproape toate arterele importante „sunt in lucru“, motiv pentru soferii bucuresteni sa se injure ca la usa cortului sau chiar sa se ia la bataie prin intersectii. Sute de mii de oameni fac ore bune in plus påna la serviciu sau påna acasa din cauza reparatiilor, care au devenit un cosmar pentru locuitorii Capitalei. Unele strazi nici macar nu ar fi necesitat repararea, insa asfaltarea marca Videanu aduce bani buni in pusculita PDPrimaria Capitalei se mândreste cu cele 252 de proiecte imaginate de Adriean Videanu si subordonatii acestuia. Valoarea totala a acestor proiecte este estimata de catre angajatii Primariei la 15.542.149.316 lei, adica 4.749.174.758,9 euro, la cursul BNR de ieri. Pasaje supraterane futuriste, parcari subterane vârâte in locuri unde nici Ceausescu nu visase ca s-ar putea construi ceva, Patriarhii si Biblioteci ale Neamului, toate izvorâte din imaginatia unui edil megaloman. De facut nu s-a facut insa mai nimic, dar s-a cheltuit din greu pentru proiecte si studii de fezabilitate. Acestea au fost platite de urgenta, ca si lucrarile executate de catre „firmele de partid“ ale PD. Chiar daca proiectele lui Videanu n-or sa fie terminate vreodata, circa 500 milioane de euro din banii bucurestenilor ar putea fi tocate de firmele de consultanta. Valoarea totala a creditelor contractate de Videanu si rambursate de contribuabili nu a fost dezvaluita de functionarii publici ai Primariei.Visul bucuresteanului de rand, de a trai civilizat intr-o capitala europeana, ramane doar o utopie. Primarul General al Capitalei nu a putut trece de la „voi face“ la „am facut“. „Municipalitatea a reusit sa demareze, in mai bine de un an si jumatate, proiecte in valoare de peste 1,8 miliarde de euro si mai sunt pregatite alte proiecte in valoare de aproape 1,2 miliarde de euro care asteapta intrarea in una din cele doua etape, si anume licitatie sau executie“, anunta mandru primarul Adriean intr-o conferinta de presa de la inceputul anului. Intre timp, numarul proiectelor anuntate a crescut simtitor, valoarea acestora ajungand sa concureze PIB-ul unei tari europene mai mici, cum ar fi Lituania. Pasajul suprateran Doamna Ghica - Bulevardul Chisinau, destinat a uni cartierele Colentina si Pantelimon, sau mult mai celebrul Basarab, sunt lucrari de amploare, care se desfasoara mai mult pe hartie. De fapt, pasajul Doamna Ghica - Chisinau, a carui realizare a fost castigata de o firma din Portugalia, chiar a ramas numai pe hartie. Din cate am aflat de la Primarie, de mai bine de noua luni de cand s-a semnat contractul de executie se tot iau pentru analize probe de sol, de parca ar incepe campania de insamantari. Cat priveste proiectul „Basarab“, din punctul de vedere al oficialilor din Primarie, acesta „este in grafic“, desi este vizibil ca proiectul bate pasul pe loc.Videanu are in cap un «master-plan de circulatie»„Pe 18 august, se deschide licitatia si pentru actualizarea master-planului de circulatie, care urmareste, de asemenea, fluidizarea traficului in Bucuresti prin crearea acelor retele de sensuri unice. Aceste sensuri unice permit largirea carosabilului in detrimentul trotuarelor, fara exproprieri de data aceasta“, spunea tot Videanu, la inceputul acestui an. Bucurestenii au aflat astfel chiar din gura alesului din fruntea urbei ca exista un „master-plan de circulatie“ si ca acesta va fi actualizat. Probabil ca va fi actualizat an de an, pe bani buni, pana la predarea mandatului, pentru ca de facut ceva concret nu s-a facut. Poate ca firmele PD nu stau bine la partea de IT, pentru ca, de exemplu, la trasat linii pe asfalt nu ii intrece nimeni. Ca o curiozitate, angajatii de la firma „Dalli“, fondata de dl. Cocos (sotul celebrei doamne de taina a PD Elena Udrea), de cum s-a deschis Tribunalul Bucuresti (in locul fostului magazin Junior), la Unirea, au si tabarat cu bidineaua pe asfalt si cu chitantierul pentru parcari pe soferi. Si pentru ca tot vorbim de bidinea, o alta promisiune a lui Videanu a fost aceea de a crea piste speciale pentru biciclisti si mijloacele de transport in comun ale RATB. Ambele ramase, desigur, la stadiul de promisiuni. In Bucuresti exista doar doua sau trei piste pentru biciclisti, si acelea executate pe trotuar, iar o pista rezervata transportului in comun se poate vedea doar pe bulevardele Magheru si Regina Elisabeta.Parcarile subterane, doar pe hartieEdilul-sef al Capitalei da impresia celor care au timp sa il asculte ca stapaneste la perfectie problemele despre care discuta si ca totul se va rezolva ca la carte. „Au fost identificate circa 90 de posibile amplasamente pentru parcari subterane, dintre care intr-o prima faza vor intra in executie un numar de 22. Pentru acestea, sunt deja realizate studiile de fezabilitate si sunt aprobati indicatorii tehnico-economici de catre Consiliul General al Municipiului Bucuresti. Pentru una dintre ele procedura de desemnare a partenerului privat este aproape de finalizare (Gara de Nord). Celelalte 21 de parcari vor fi licitate, la pachet, in cursul acestui an.“ Despre parcarea de sub Intercontinental nu se sufla nici un cuvant, de parca nici nu ar exista. Aceasta a fost atribuita demult de catre primarul Traian Basescu firmei care detine monopolul in Bucuresti, Dalli, si care a apartinut sotului Elenei Udrea, pe cand aceasta era consilier la Primarie. Studiile de fezabilitate si proiectele golesc vistieria PrimarieiCa un bun manager, Videanu stie cum trebuie demarat un proiect: intai de toate se realizeaza un studiu de pre-fezabilitate sau de consultanta. Pe bani multi, pentru diverse societati „specializate“. Urmeaza apoi intocmirea proiectului in sine, care in principiu inseamna zece procente din valoarea totala pentru punerea in practica a intregii afaceri. Abia acum se poate face adevaratul studiu de fezabilitate, care sa arate negru pe alb cat costa investitia, daca si in ce conditii se poate amortiza etc... Fireste ca si acest studiu de fezabilitate costa, si nu putin. De exemplu, Sistemul de Management al Traficului se va realiza printr-un proiect finantat de Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (BERD), în valoare de 20,6 mil. euro, din care 1,8 mil. euro sunt destinati serviciilor de consultanta si 18,8 mil. euro pentru realizarea efectiva a sistemului. Consultanta este asigurata de consortiul format din WSP Civils (Marea Britanie) si TRAPEC (România), în urma adjudecarii licitatiei organizate în acest sens înca din anul 2004!!! Dupa ce toti economistii isi dau cu parerea si umfla banii de la Primarie, este posibil ca edilii sa constate cu stupoare ca banii destinati cine stie carei investitii s-au topit numai pe proiecte sau ca perioada de gratie in care banii trebuiau folositi a expirat de mult si BERD sau BEI nu ii mai acorda. In primaria condusa de Adriean conteaza insa numai sa se faca proiectele sau studiile de fezabilitate, platite cu bani grei din fondurile Primariei Capitalei. Punerea in practica este amanata apoi sine-die. Daca la licitatie ies „ai nostri“, bine, daca nu, inceperea lucrarilor poate sa mai astepte, important este ca exista proiectul.Videanu se joaca de-a asfaltarea prin BucurestiIntre timp, in Bucuresti se asfalteaza si reasfalteaza, de la un capat la altul al orasului, de au innebunit soferii. Pe Soseaua Oltenitei, Calea Floreasca, Soseaua Pantelimon, Calea Mosilor, Soseaua Colentina, Bulevardul 1 Decembrie si alte zeci de artere se reastfalteaza de zor, se repara, „se efectueaza lucrari de intretinere“ sau se schimba liniile de tramvai. Dar si viata a zeci sau sute de mii de oameni care locuiesc in aceste zone. Si cand vezi zecile de artere inchise sau stramtorate, dar „aflate in lucru“, nici nu poti spune ca nu se face nimic. Intrebarea care se pune este daca lucrarile care apar peste noapte pe bulevarde chiar erau necesare sau sunt doar o metoda de a mai baga ceva in conturile partidului aflat la putere in Primaria Capitalei. Intrebarea este legitima si suspiciuni se nasc de cate ori vine vorba de contracte incheiate de oficialitati cu SRL-uri care au capital social mic. Acestea nu au in proprietate utilajele cu care ar trebui sa efectueze lucrarile contractate, sau daca le au, acestea nu sunt suficiente si firmele le muta de colo-colo, incercand sa lase impresia ca sunt dotate corespunzator. Alta ar fi situatia daca aceste societati care castiga licitatiile, mai mereu aceleasi, ar fi cotate la Bursa, acumuland capital si dotandu-se corespunzator.Nazdravanii aflate in faza de proiectNu putem incheia fara a va prezenta cateva din proiectele-minune ale Primariei Capitalei, cu mentionarea anului de inceput si de finalizare a acestora. Totodata, ii rugam pe cititorii din Bucuresti sa comenteze pe site-ul ziarului utilitatea si modul de punere in practica a acestor proiecte.*Ghiseu Virtual de Plati; Portalul pentru plata amenzilor si declaratii catre politie (PAD). 2005 - 2006.*Ansamblul monumental dedicat fondatorilor Uniunii Europene 2006 – 2006.*Bucuresti.ro - Portal regional 2006 - 2007. *Consultanta pentru optimizarea proceselor organizationale si informatice in PMB 2005 - 2006. *Extinderea Sistemului informatic integrat pentru Managementul Activitatilor la primariile de sector, regii, administratii, alte unitati din subordinea CGMB 2006 - 2008. *Harta navigabila pentru Bucuresti 2006 – 2007. *Sistem Informatic Integrat pentru Managementul Activitatilor in P.M.B.; (SIIMAPMB) 2003 - 2006. *Sistem interactiv teritorial de informare a cetatenilor (SITIC) 2006 –2007.*Studiu privind cresterea interoperabilitatii dintre retele si utilizarea de standarde deschise (OSS) 2006 - 2007. *Studiu privind dezvoltarea accesului de banda larga in reteaua metropolitana 2006-2006. *Studiu privind realizarea unui Sistem geospatial de e-government pentru planificarea si controlul dezvoltarii urbane 2005 - 2006.*Proiect RADET privind Achizitia de Servicii de Consultanta 2004 –2007.*Acte de identitate pentru persoane fara adapost 2006 – 2007. *Monumentul Luptei anticomuniste - Aripi 2006 –2007. *Audit supraveghere SMC/ PMB pentru Managementul serviciilor de administratie publica locala conform SR EN ISO 9001: 2001 - 2004 - 2006.*Audit supraveghere SMM/ PMB pentru Managementul mediului aplicat serviciilor de administratie publica locala conform SR EN ISO 14001:2005 2005 – 2007. *Retea metropolitana de fibra optica a Municipiului Bucuresti pentru telecomunicatii -NETCITY 2006 - 2008. *Baza de date cu indici si indicatori macroeconomici, sociali si de infrastructura 2005 - 2006. *Ecologizarea si dezvoltarea potentialului turistic, de recreere si agrement al parcurilor Cismigiu, Herastrau, Carol si Tineretului din Municipiul Bucuresti 2006 - 2007. *Realizare penetratie Prelungirea Ghencea – Soseaua Domnesti. 2006 - 2007.*Penetratie Splaiul Independentei - Ciurel - Autostrada Bucuresti – Pitesti. Realizarea unei penetratii la intrarea in Bucuresti pe sase benzi. Include 4 pasaje rutiere denivelate. 2006 – 2008.*Penetratie si racord Splaiul Unirii - Autostrada Bucuresti – Constanta. Realizarea unei penetratii la iesirea din Bucuresti spre Autostrada Bucuresti-Constanta pe 6 benzi. 2006 - 2008.*Executie strapungere Str. Buzesti - Str. Berzei - Str. Uranus si sistem rutier 2006 – 2008. *Realizare strapungere Bd. Nicolae Grigorescu - Splai Dudescu, sistem rutier. Include un pasaj rutier denivelat. 2006 - 2007.

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

B.G.S., o politie paralela, care le aduce fratilor Bogdan si George Oprea profituri de 30.000.000 de euro pe an!

Una dintre afacerile care l-au dus pe anonimul Bogdan Oprea de la un simplu bodyguard la poziţia de milionar în topul Forbes este şmecheria B.G.S.. Fondată în 1994, cu două bîte şi cîţiva dolari împrumutaţi, B.G.S. a ajuns să le aducă lui Bogdan Oprea şi fratelui său, George Oprea, un profit de 30 de milioane de euro anual, pe timp de criză! Dacă pînă în 2004, afacerea B.G.S. putea fi considerată una normală, nediferenţiindu-se cu nimic de celelalte, cu acelaşi obiect de activitate, după 2004 aceasta a explodat. La baza lansării în învîrtelile cu bani mulţi au stat numeroasele contracte pe care B.G.S. le-a cîştigat cu statul sau  cu autorităţile locale, pentru paza unor obiective. De la parcuri şi grădini publice, pînă la sisteme de irigaţii, autostrăzi, stadioane, spitale sau pieţe, B.G.S. nu a lăsat să îi scape aproape nimic. Surse din cadrul acestui sistem al firmelor de pază şi protecţie ne-au dezvăluit  că „boom“- ul B.G.S. s-a bazat pe relaţia  foarte strînsă pe c

Plamanii Capitalei, mancati de TBC-ul banilor - de Andrei A. Dobrogea (Gardianul)

Bucurestiul este cea mai poluata capitala europeana, de vina fiind si VIP-urile care defriseaza in voie padurile adiacente. Miercurea trecuta, in Bucuresti era mai cald decåt in Nairobi, capitala Kenyei, sau decåt in Yaounde, capitala Camerunului. Principalul motiv care a dus la incalzirea globala il reprezinta defrisarile de paduri si schimbarea destinatiilor spatiilor verzi. Iar stoparea defrisarilor reprezinta cea mai facila metoda de a reduce procesul de incalzire globala. Bucurestiul este cea mai poluata capitala europeana, cu praf, cu noxe, singurul antidot fiind oxigenul vegetatieiIn Bucuresti s-au taiat un milion de copaci si inca alte doua milioane in padurile din afara Capitalei. A ramas 25% din suprafata acoperita de arbori in 1989. S-a taiat fara mila, s-au facut case, banci, magazine pe locul unde ar trebui sa fie arbori. Ilegalitatile de acest gen sunt si au fost determinate de activitatea unor functionari corupti din Ministerul Agriculturii care emit aprobari de scoatere

Basescu loveste din Franta

Intr-un interviu aparut in revista "Politique internationale" presedintele face praf intreaga clasa politica, cu exceptia PD Jurnalista Arielle Thedrel de la revista "Politique internationale", l-a chestionat pe presedintele Traian Basescu cu privire la intreaga clasa politica romaneasca si institutiile de varf din Romania. Reproducem fragmente importante din acest interviu.Domnule presedinte, de ce au dorit trei sferturi din parlamentari sa va demita?Din trei motive: in primul rand pentru ca pe data de 7 decembrie, anul trecut, am condamnat, in Parlament, crimele regimului comunist. Clasa politica romana a refuzat pana atunci sa faca un astfel de gest deoarece un mare numar de vechi comunisti inca mai activeaza in sfera politica sau economica. Cea de-a doua explicatie ar fi ca la finele anului trecut s-a definitivat transferul a aproximativ un milion si jumatate de dosare apartinand fostei politii politice comuniste catre Consiliul National pentru studierea Arhivel